لینک مستقیم(پاورپوینت (اسلاید) بررسی انواع بسته بندی گوشت و مواد مصرفی آن)

پاورپوینت (اسلاید) بررسی انواع بسته بندی گوشت و مواد مصرفی آن|لینک مستقیم|اِل کِی|50524771|انواع بسته بندی گوشت,بررسی انواع بسته بندی گوشت,پاورپوینت انواع بسته بندی گوشت,پاورپوینت بررسی بسته بندی گوشت,پاورپوینت بسته بندی گوشت,بسته بندی گوشت و مواد مصرفی آن,بسته بندی و مواد مصرفی گوشت
جوینده گرامی در این پست شما فایل با عنوان پاورپوینت (اسلاید) بررسی انواع بسته بندی گوشت و مواد مصرفی آن را مشاهده می نمایید.




تعداد صفحات فایل: 22 اسلاید


دسته بندی: پاورپوینت آماده صنايع غذايی


فرمت فایل اصلی: PowerPoint قابل ویرایش



1- این پاورپوینت دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده ارائه یا پرینت است.


2- کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.


3- در این پاورپوینت مباحث به زبان ساده و قابل درک برای همه گفته شده و برای ارائه آن هیچ مشکلی نخواهید داشت.




توضیحات کامل :





پاورپوینت بررسی انواع بسته بندی گوشت و مواد مصرفی آن در 22 اسلاید زیبا قابل ویرایش با فرمت pptx



بسته بندی غذاهای گوشتی



مقدمه
فرآورده های گوشتی یا گوشت ها ، طیور و ماهی ها ، طبقه بندی گسترده ای از محصولات غذایی اند که انواع متفاوت بسته بندی را می طلبند . این فرآورده ها از جمله گوشت های قرمز تازه به اکسیژن نیاز دارند تا قابلیت عرضه به مصرف کننده را داشته باشند ؛ در حالی که اکسیژن ، گوشت هایی مانند گوشت های عمل آوری شده را به سرعت فاسد می کند . به همین دلیل ، در هر فرآورده ی گوشتی نوع خاصی از بسته بندی لازم است . در انتخاب بسته بندی غذاهای گوشتی ، باید در مورد شکل و مواد اولیه تصمیم گرفت . بسته بندی مناسب به ثبات رنگ ، شرایط نگهداری ، وضعیت میکروبی ، میزان نگهدارنده ها و نوع فرآیند تولید بستگی دارد .



زمان توزیع ، طول عمر نگهداری ، اندازه ی محصول و قیمت آن ، بهای قبلی در بازار و برچسب جدید نیز باید در بسته بندی مد نظر قرار گیرد . عمر نگهداری غذاهای گوشتی تازه از غذاهای گوشتی عمل آوری شده کوتاه تر است . محصولات فرآوری شده به بسته بندی های پیچیده تر و گران تری نیاز دارند ؛ زیرا این محصولات در دماهای بالاتر و به مدت طولانی تری در یخچال نگهداری خواهند شد .



اهداف کلی بسته بندی فرآورده های گوشتی


مهم ترین هدف از بسته بندی فرآورده های گوشتی ، حفظ کیفیت محصول و عرضه ی آن ها در اندازه ها و برش های مورد نیاز بازار است . به این معنا که امکان دارد بسته بندی برای مصرف یک نفری یا برای عرضه به خرده فروشی در ابعاد بزرگ و برای تهیه ی غذا باشد .



بسته بندی باید سالم و دارای استحکام زیاد باشد . گوشت فرآوری شده با حرارت و گوشت های عمل آوری شده با نیتریت ، در مقایسه با گوشت تازه ، غالباً به مراقبت های فیزیکی بیشتری نیاز دارند . محصولاتی که در همان مکان فروش بسته بندی می شوند ( مانند گوشت تازه ) به بسته بندی بسیار محکم و سالمی نیاز دارند .



به طور کلی ، بسته بندی غذاهای گوشتی باید بین محصول و محیط اطراف حایلی ایجاد کند تا محصول حفظ و نگهداری شود . قابلیت نفوذ بسته بندی ، به نوع گوشت بستگی دارد . گوشت هایی که ماه ها در دمای اتاق نگهداری می شوند ، از قبیل گوشت های استریل تجاری ، باید از تأثیر اکسیژن مصون باشند . بسته بندی چنین محصولاتی نباید اکسیژن و آب را از خود عبور بدهد . در غذاهای گوشتی منجمد نیز بسته بندی باید مانع از خروج آب شود . علاوه بر این ها ، بسته بندی باید از ورود مواد بیولوژیک ، شیمیایی و فیزیکی به داخل محصول جلوگیری کند ؛ زیرا این مواد از کیفیت یا سلامت محصول می کاهند .



ترکیباتی که امکان دارد در حین نگهداری از بسته بندی به محصول انتقال یابند ، نباید سمی باشند . سازمان غذا و دارو ایالات متحده ی آمریکا ، نوع و حد مجاز ترکیب خارج شده از مواد پلاستیکی تماس یافته با غذا را اعلام کرده است . روی هم رفته بسته بندی باید محصول گوشتی را به خوبی حفظ کند تا به طور مناسب و اقتصادی توزیع شود . بسته بندی های گران در نهایت این اهداف را برآورده نخواهد کرد . بسته بندی در کشورهای توسعه یافته عامل مهمی در کاهش قیمت مواد غذایی است .



انواع بسته بندی های گوشت


براساس نوع محصول و طریقه ی توزیع آن ، بسته بندی ها به چهار دسته تقسیم می شوند :



1 ـ بسته بندی های مخصوص جزئی فروشی یا خرده فروشی



بسته بندی مخصوص جزئی فروشی باید از محصول محافظت و محصول را در اندازه های مناسب آماده ی توزیع کند . اندازه ی بسته بندی باید متناسب با نیاز مصرف کننده باشد و محصول را در معرض دید او قرار دهد . رنگ مطلوب در گوشت های قرمز ، همان رنگ قرمز روشنی است که از اکسیژنه شدن میوگلوبین در گوشت قرمز پدید می آید . قیمت گذاری قبلی و نصب برچسب جدید ، که بعضاً بسته بندی کننده گوشت آن را انجام می دهد ، در واقع بخشی از کار بسته بندی به منظور خرده فروشی به خصوص گوشت طیور در نظر گرفته می شود . اما در خرده فروشی گوشت های قرمز ، غالباً باید بسته بندی حاوی قیمت باشد . در واقع ، گوشت های قرمز تنها غذاهای سودمندی اند که در آن ها مراحل تولید برای خرده فروشان حذف شده است . گوشت طیور را غالباً تولید کنندگان بسته بندی می کنند .





مطالب دیگر:
📜تأثیر بازاریابی بر جذب جهانگردان بیشتر از كشورهای جنوب خلیج فارس به ایران📜ارزیابی کیفیت خدمات ارائه شده توسط شرکت سهامی بیمه ایران📜تحقیق در مورد بهره وری📜تاثیر تغذیه بر پیشرفت تحصیلی📜مقاله درباره آموزش نصب لینوکس📜بررسی چگونگی آموزش از راه دور دانش آموزان 12 تا 18 سال در ایران📜تحقیق RSS چیست📜تحقیق درباره SQL server و پایگاه داده📜مقاله اقتصاد مبتنی بر دانایی📜مقاله اقتصاد نفت و تحلیل ساختارها📜مقاله اقتصاد📜مقاله امنیت شغلی و با رویکرد ایمنی و سلامت📜مقاله انتخاب انتصاب و تغییر مدیران📜کنترل توان راکتیو و بررسی روشهای کنترل آن📜تجزیه و تحلیل و پیاده سازی سیستم مكانیزه كتابخانه📜پروژه کامل اتوکد با موضوع پل رودخانه📜راهنمای جذب سرمایه از صندوق سرمایه‌گذاری انجازات📜جهانگردی در جهان📜نمونه سوال پایان ترم مدیریت ساخت دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه📜گمرک در ایران📜تحقیق در مورد سخنرانی📜نتورک مارکتینگ (آسو یاران گرگان)📜صورت موجودی عرضه و تقاضای مستقل📜جایگاه سیستم حمل و نقل زمینی استان بوشهر در گردشگری استان📜مطالعه‌ی موردی موانع و راهكارهای بهبود فرآیند مدیریت دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی منطقه‌ی كاغذكنان با رویكرد سیستمی