لینک مستقیم(بررسي خط سيني (Sini script)، خوشنويسي چيني اسلامي و ابزارهاي خوشنويسي)

بررسي خط سيني (Sini script)، خوشنويسي چيني اسلامي و ابزارهاي خوشنويسي|لینک مستقیم|اِل کِی|30011941|بررسي خط سيني (Sini script), خوشنويسي چيني اسلامي و ابزارهاي خوشنويسي
جوینده گرامی در این پست شما فایل با عنوان بررسي خط سيني (Sini script)، خوشنويسي چيني اسلامي و ابزارهاي خوشنويسي را مشاهده می نمایید.



خط صيني



خط سيني (Sini script) به خوشنويسي چيني اسلامي اطلاق مي‌شود. گاهي نيز به خوشنويسي اسلامي چيني نيز گفته مي‌شود که منظور تغيير در ضخامت و باريکي خط است. اين خط معمولاً در مساجد چين بکار مي‌رود و از معروف‌ترين خوشنويسان به اين خط، حاجي نورالدين مي‌گانگجيانگ است.



خوشنويسي چيني از کيفيت انتزاعي و تصويري خاصي برخوردار است که بيان انديشه و احساس را ممکن مي سازد و از اين رو با نقاشي قرابت دارد.[۳] در کشورهايي مانند ژاپن و کره نيز تاحدي وضع به همين صورت بود. به طور کلي در خاور دور هنر خوشنويسي هرچند بيشتر نزد کاهنان و متوليان امور مذهبي رواج داشت اما در کنار نقاشي رشد شگرفي کرد.



چيني ها و ژاپني ها يک نوع نوشتن ابداع کرده بودند که بسيار پيچيده بود در اين طرز نوشتن، هر کلمه با يک علامت يا با اتحاد چند علامت بسيط، نمايش داده مي شود با اين طرز نوشتن هر چيز را مي توان بيان کرد.



اما فرا گرفتن آن خيلي دشوار است يا به نظر ما چنين مي آيد، زير مجبوريم تعداد بسيار زيادي علامت حفظ کنيم. تعداد اين علامات تقريبا معادل تعداد کلماتي است که در اين زبان مي توان بيان کرد.





نوشتن غربيها که به هيچ وجه با نوشتن چيني ها و ژاپني ها شباهت ندارد، به کمک الفبايي مرکب از بيست و شش جرف با علامت انجام مي گيرد و اين علامات ترجمان کلمات نيست بلکه نمايشگر اصوات اصلي است که با به کار بردن آن اصوات کلمات را تلفظ مي کنيم.





الفباي لاتين از رومي ها و الفباي رومي از يوناني ها گرفته شد. اينکه يوناني ها اين الفبا را از کجا ياد گرفتند، به طور يقين نمي دانيم اما احتمال دارد از فنيقي ها گرفته و فنيقي ها هم به نوبه خود آن را از مصري ها قرض کرده اند.





اگر الفباي ما ريشه مصري داشته باشد قطعا مثل الفباي چيني و ژاپني، ابتدا شکل مصور داشته، اما پيشرفت و تکميل آن از طريق ديگري انجام يافته و راه جداگانه اي پيموده است. زيرا اين علامتها شکل اشيا را نشان نمي داد بلکه صوتهاي هجايي هر کلمه را که تلفظ مي شد، نمايان مي ساخت.





اما چون اصوات هجايي، فوق العاده زياد است در اين طرز نوشتن هم ناچار علامتهاي بسيار زيادي وجود داشت که بايد همه را به خاطر سپرد.





با اين اوصاف به مرور زمان، تعدادي علامت جداگانه ابداع شد که کار آنها نماياندن صوتهاي هجايي نبود بلکه صوتهاي اصلي را نمايش مي داد و اين صوتها همانها است که وقتي با هم ترکيب مي شود صوتهاي هجايي را مي سازد.





سود مهم اين ابداع اين بود که هر کس به کمک چندين علامت مختصر (بيست و شش علامت در الفباي انگليسي) و ترکيب درست اين علامتها مي تواند صداي هر هجا و صداي هر کلمه را نمايش دهد.





مطالب دیگر:
📚تحقیق درباره عمليات حرارتي چدن نشكن📚تحقیق درباره عروس دريايي📚شبکه هاي رو تراشه اي📚پاورپوینت خانه شیکیلی گیلان📚تحقیق درباره مگس📚تحقیق درباره ملاك هاي انتخاب همسر مرد و زن يعني قوام و مقوم📚تحقیق درباره منابع آلاينده📚تحقیق درباره منابع طبیعی ایران📚تحقیق درباره منابع انرژی تجدید پذیر📚تحقیق درباره مهاجرت📚تحقیق درباره مهدويت📚تحقیق درباره مهریه📚تحقیق درباره مواد غذايي (فرآورده هاي شير )📚تحقیق درباره مواد لازم براي نقاشي سيليكات📚تحقیق درباره مواد پارامغناطيس 📚تحقیق درباره انرژي اتمي در كشاورزي📚تحقیق درباره موانع توسعه بهره وري در ايران 📚تحقیق درباره موتور پله ای📚تحقیق درباره موتورها و فنرها📚تحقیق درباره موتورهای دو سوپاپ📚تحقیق درباره موتورهاي جستجوگر📚تحقیق درباره موزائيك📚تحقیق درباره ذخاير بالفعل و بالقوه نفت خام 📚تحقیق درباره مولالیته📚تحقیق درباره مديريت مشاركت