لینک مستقیم(تحقیق تيزهوشى و نبوغ کودکان)

تحقیق تيزهوشى و نبوغ کودکان|لینک مستقیم|اِل کِی|35009997|تحقیق نبوغ کودکان ,تحقیق در مورد نبوغ کودکان ,دانلود تحقیق نبوغ کودکان ,پروژه نبوغ کودکان ,مقاله نبوغ کودکان ,پایان نامه پیرامون نبوغ کودکان ,تحقیق روانشناسی نبوغ کودکان ,تحقیق روانشناسی
جوینده گرامی در این پست شما فایل با عنوان تحقیق تيزهوشى و نبوغ کودکان را مشاهده می نمایید.


بخشی از متن تحقیق:

از مسائل مهم و از بدايع آفرينش وجود افرادى است که از لحاظ ظاهر با ديگران تفاوت چندانى ندارند ولى از نظر درک و فهم و سرعت انتقال اعجوبه‌اى بحساب مى‌آيند. ذهن آنان بيدار و اظهارنظر و بررسى و بصيرتشان شگفت‌آور است. قدرت روانى و توان تفکر در اين افراد بسيار بالاست و چيزهائى را در مى‌يابند که ديگر افراد عادى از درک آنها عاجزند. اينگونه افراد را که عده بسيارى در هر جامعه نيستند باهوش و تيزهوش مى‌خوانند.
يستند باهوش و تيزهوش مى‌خوانند.
گروهى از برگزيده‌هاى همين گروه که در سطح بالاترى از ديگران قرار دارند و درک و فهم بيشتر وسريع‌ترى داشته، درخشندگى و زبدگى بيشترى از خود بروز مى‌دهند نابغه و يا داراى نبوغ مى‌خوانند. اينان کسانى هستند که نفسانياتى فوق تصور افراد عادى دارند و کار و تلاششان ارزنده‌تر و چشمگيرتر است.
نبوغ عاليترين درجه هوش است، اثرش از همه شاهکارهائى که ناشى از تربيت است تجاوز مى‌کند. زمينه‌اى است سرشتى و مادرزادى که نمى‌توان آن را به کسى هبه کرد. اگر مربى لايقى باشيم تنها مى‌توانيم آن را در افراد بپرورانيم و رشد دهيم. اينان بسيار پراستعدادند و درخشندگى دارند ولى معلوم نيست در همه زمينه‌ها اين چنين باشند، برخى از آنان در برخى زمينه‌ها نبوغ دارند در موارد ديگر چندان رشدى ندارند.
تفاوتها در هوشمندى
همه افراد، حتى همه کودکانى که در يک خانواده زاده مى‌شوند از نظر هوشى در شرايط و امکانات واحدى نيستند. برخى از آنها باهوش و برخى باهوش‌تر و عدٌه‌اى هم دچار عقب‌ماندگى ذهنى مى‌باشند تا حدى که قادر به تر و خشک‌کردن خود نمى‌باشند.
در طبقه‌بندى هوشى آنها سه‌گروه را مى‌توان از هم تشخيص داد:
- گروهى که از نظر هوش عادى و طبيعى هستند و اکثريت افراد جامعه را تشکيل مى‌دهند. اين عده بيش از ۶۶ درصد جمعيت هر کشور را تشکيل مى‌دهند.
- گروهى از نظر هوشى در سطح پائين‌ترى قرار دارند و نمى‌توانند پابه‌پاى افراد عادى به پيش روند و اينان را کند ذهن يا عقب‌ماندگان ذهنى مى‌خوانند که خود سه گروه عمده: آموزش‌پذير، تربيت‌پذير و عقب‌مانده عميق را تشکيل مى‌دهند.
- گروه سوم که سطح هوش و درک آنها از دوگروه فوق بالاتر است و آنان را افراد باهوش، تيزهوش و در سطح بالاتر نابغه مى‌خوانيم...

این تحقیق با فرمت word قابل ویرایش در اختیار شما قرار می‌گیرد.
تعداد صفحات تحقیق: 19




مطالب دیگر:
پاورپوینت بررسی بادگیر در معماری ایرانیپاورپوینت تحلیل و بررسی مسجد جامع یزدپاورپوینت زندگی نامه سردار محمد بروجردیپاورپوینت زندگی نامه سعدیپاورپوینت زندگی نامه ی شاعران فارسیپاورپوینت زندگی نامه صادق هدایتپاورپوینت زندگی نامه فردوسیپاورپوینت زندگی نامه ویلفردو پارتوپاورپوینت زندگی و شعر اخوان ثالثپاورپوینت زندگینامه آبراهام مزلوپاورپوینت زندگینامه سهراب سپهریپاورپوینت زندگینامه و آثار سانتیاگو کالاتراواپاورپوینت زندگینامه ورنر هایزنبرگپاورپوینت زیستگاه های ایرانپاورپوینت ژيروسکوپپاورپوینت ژئوتکنیک و طراحی پیپاورپوینت شناخت نمادین رنگها درهنررساله معماری طراحی مرکز موسیقیپاورپوینت آب و معماریپاورپوینت معماری و موسیقیپاورپوینت نور در معماریپاورپوینت بررسی تاثیر روانی رنگ و رنگ کاري بر دکوراسیون داخلیپاورپوینت رنگ در معماریچگونه کودکانی شاد داشته باشیممرکز خرید 3 بعدی ...... شامل مدل 3 بعدی اسکچاپی